مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با ارسال پیامی روز "روابط عمومی و ارتباطات" را به تمام فعالان این عرصه تبریک و تهنیت گفت.

تاریخ انتشار : 1398/02/28 - ساعت انتشار: ١٠:١٥ - گروه خبری : اخبار قدیمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ مدیرکل منابع طبیعی استان، با ارسال پیامی روز "روابط عمومی و ارتباطات" را به تمام فعالان این عرصه تبریک و تهنیت گفت:

متن این پیام بدین شرح است:

بی تردید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال رونق تولید نامگذاری شده از تمامی مدیران و کارکنان حوزه روابط عمومی و اصحاب رسانه انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتر، تقویت ارتباطات درونی و بیرونی و ارتقای روابط عمومی را در مسیر شعارها و اهداف متعالی انقلاب اسلامی جدی بگیرند و این ظرفیت کلیدی و اثربخش را در تبیین خدمات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه اقدامات دستگاه اجرایی منابع طبیعی را در سطح استان و شهرستان های تابعه در این زمان بیش از گذشته فعال کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: 27 اردیبهشت ماه روزی که در سطح جهانی نیز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است، به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین گردید. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را بعنوان هنر هشتم مرور کنیم.

فرضی تصریح نمود: کار روابط عمومی کار دل است. روابط عمومی یک شغل نیست بلکه یک ویژگی اخلاقی و انسانی است و بی‌جهت نیست که مرحوم "دکتر نطقی؛ بنیانگذار علم روابط عمومی در ایران" می فرمایند: روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است، چرا که تمامی فعالان در این حوزه با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده های نو و همچنین تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه‌ی اداری گام برمی‌دارند و روحشان با ایستایی و سکون منافات دارد.

مهندس فرضی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: نقش روابط عمومی به عنوان ابزار مدیریتی برای فعالیت های حرفه ای، علمی و الکترونیکی،‌ از مشخصه های جدید روابط عمومی در عصر ارتباطات است. بنابراین،‌ از نقاط برجسته و ممتاز در مدیریت استراتژیک، تأکید بر محیط برون سازمانی و حتی جهانی است و در واقع،‌ منظور از وظایف استراتژیک روابط عمومی، دخالت در روند تصمیم گیری سازمان است.

این مقام مسئول با اشاره به این مطلب که: روابط عمومي فعاليتي است ممتد، مداوم و طرح ريزي شده كه از طريق آن، افراد و سازمان ها مي‌ كوشند تا تفاهم و پشتيباني كساني را كه با آن ها سروكار دارند به دست آورند و در حقيقت بخشي از مديريت است و در اغلب موارد نقش مغز متفكر، قلب تپنده، دست اجراء، پاي پيشرفت، گوش شنوا، چشم بينا و زبان گوياي سازمان مديريت آن را ايفا مي‌كند، افزود:  آنچه اهمیت دارد این است که کار روابط عمومی تسهیل و خدمت به مدیریت است نه مدیر. برای آنکه محور اساسی کار روابط عمومی کسب منافع برای کل سازمان است نه برای شخصی که در رأس هرم سازمانی قرار گرفته است. بنابراین باید به روابط عمومی و کارکردهای آن، بهتر و منطقی تر نگاه کرد. در این صورت است که روابط عمومی می‌تواند در سازمان موفق عمل کند.

در پایان، در بيان نقش  اصحاب رسانه، در به تصویر کشیدن زیبایی ­های طبیعت از طريق ارائه اطلاعات دقيق و وثيق به تصوير عيني از واقعيت و تبیین فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست، بسيار حائز اهميت است. و اين امر نيازمند حساسيت بيش از پيش و همت والاي خبرنگاران در جهت نهادينه كردن فرهنگ صيانت از منابع طبيعي است تا با هنر و قلم خود، افكار عمومي را برانگيخته و به سوي آنچه نياز كنوني جامعه مي باشد هدايت كنند.

انسان هایی که ایثارگرانه جان خود را به مخاطره می اندازند تا زندگي دوباره را برای طبيعت به ارمغان آورند؛ کارشان بس صعب و سخت است و تلاششان ستودني.

لذا فرصت را مغتنم شمرده؛ در کمال امتنان و به منظور قدرداني از زحمات تمامی فعالان این عرصه كه با بيان معضلات اين حوزه كه در دستيابي به اطلاعات حقيقي همسو با وجدان اخلاقي و شرافت حرفه­اي اهتمام ورزيده و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته تا طبيعت جان دوباره يابد و به پاس صداقت و امانت در كمال شرافت و فضيلت، این روز را به تمامی فعالان رسانه که همیشه و در همه حال همگام، همراه و همدل با منابع طبیعی و حافظ منابع ملی، ارزشمند و خدادادی بوده اند تبریک و تهنیت عرض نموده و برای ایشان از درگاه ایزد منان توفیق روزافزون مسئلت می دارم.

حامد فرضی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز

 

 

نسخه چاپی

ارسال به دوست

 


خروج